Umenie viesť dialóg
Lorem ipsum - textovú stránku tohto kurzu treba ešte dopracovať a originality s naším kurzom „Rečnícka tvorivosť a originalita“. Tento kurz je navrhnutý tak, aby vám poskytol nástroje a techniky na rozvoj kreatívneho myslenia a jeho aplikáciu v rečníckom prejave. Uvedomíte si význam kreativity a originality, ktoré sú kľúčové pre zaujatie a udržanie pozornosti vášho publika. Kurz začína prehľadom základných kvalít dobrého rečníka podľa významných autorov a identifikáciou chýb, ktoré publikum neodpúšťa. Pokračujeme skúmaním charakteristík kreatívneho myslenia, vrátane rozdielov medzi ľavou a pravou mozgovou hemisférou a ich využitia v rečníctve.
Ciele kurzu
• Vycibriť si svoju rolu komunikačného partnera a poslucháča
• Jasnejšie rozlíšiť, čo všetko vstupuje do komunikačného procesu, čo ho brzdí a čo podporuje
• Naučiť sa vnímať a odlišovať vecnú a emocionálnu rovinu správy
• Byť vnímavejší voči komunikačnému partnerovi aj voči sebe
• Uvedomiť si svoje slabé aj silné stránky, aby sa s nimi mohlo vedome pracovať
• Natrénovať si, ako sa zbaviť komunikačných filtrov a bariér
• Nadobudnúť zručnosť, ako podať a prijať kritiku bez zbytočných emócií
• Naučiť sa osvedčené techniky pre konfliktné a napäté situácie
• Konštruktívne zvládať námietky a byť v rozhovore psychicky odolnejší
• Znížiť strach z komunikácie vďaka prebudeniu schopnosti adekvátne vyjadriť pocity a myšlienky
• Získať väčšiu istotu v náročných komunikačných situáciách
Čo je obsahom kurzu?
Medziľudská komunikácia ako stavanie mostu
• Čo všetko vstupuje do komunikačného procesu
• Základné zložky a roviny komunikácie, aby sme ich vedeli rozlišovať
• Čo môžeme zlepšiť na strane odosielateľa a prijímateľa v komunikačnom procese?
• Lepšie vnímanie a umenie počúvať – základné kľúče pre dobrú komunikáciu
• V čom spočíva správna spätná väzba?
Čo bráni v efektívnej komunikácii
• Komunikačné filtre a ich dopad na komunikáciu
• Príklady rozmanitých komunikačných bariér
• Akým chybám v komunikácii sa vyhýbať
Naučiť sa kritizovať efektívne a konštruktívne
• Zlaté pravidlá kritiky, ktorá pomáha a zlepšuje vzťahy
• Ako reagovať a ako nereagovať na kritiku
• Umenie prijať kritiku – ako ho cibriť
Asertivita ako zlatá stredná cesta
• Charakteristika pasívneho a agresívneho správania
• Tréning schopnosti rozlišovať pasívne, agresívne a asertívne správanie
• 7 schopností, vďaka ktorým sa naša asertivita zvýši
• Myšlienkove vzorce a konvencie, ktorými si komplikujeme komunikáciu
• Techniky, vďaka ktorým sa naša asertivita rozprúdi
Aký som stratég, keď sa schyľuje ku konfliktu?
• Na čom mi viac záleží – na vzťahoch alebo na osobných cieľoch?
• Aké výhody a aké nevýhody nám prináša naše nastavenie v konfliktných situáciách
• Aké dôsledky má naša stratégia a ako ich zoptimalizovať
Keď už konflikt nastal, čo s ním?
• Akým reakciám je dobré predchádzať, ak nechceme prilievať olej do ohňa
• Čo nám v konfliktných situáciách zaručene pomáha
• Ako sa naučiť počúvať komunikačného partnera
Tajomstvo a prínos emocionálnej inteligencie
• Mám vlastnosti emocionálne inteligentného človeka?
• Ako rozvíjať cenné zručnosti emocionálnej inteligencie
• Sebauvedomenie ako základ pre prácu s emóciami
• Ako prerásť svoj strach, neistotu a obavy
• Aj s hnevom je možné účinne pracovať a ovládnuť ho
Všetko sa mení, ak zmeníme svoje myslenie
• Štyri základné kategórie myšlienok a ich dôsledky
• Ako rozpoznať, že v našej mysli prevažuje čierny mrak
• Základné chyby v našom myslení, ktoré zákonite vedú ku konfliktom
• Tri vrstvy myslenia a s nimi spojené nástrahy
Rady a cvičenia pre vylepšenie komunikácie
• Ako čo najefektívnejšie parafrázovať?
• Ako čo najefektívnejšie pokladať otázky?
• Tréning pozitívnej a ústretovej komunikácie
• Aké kľúčové otázky si položiť a zodpovedať, aby sme viedli rozhovor efektívnejšie
• Ako predchádzať konfliktom v rozhovore
• Modelové situácie a rozhovory počas celého kurzu
Vďaka podpornému prostrediu si budete môcť zábavnou formou vyskúšať rozličné komunikačné situácie.
Ponúkneme vám množstvo cvičení a spoznáte svoj komunikačný potenciál s pomocou rôznych testov.
Časový harmonogram kurzu
Kurz sa koná v čase:
piatok: 17:00-20:00
sobota: 10:00 – 13:00, /prestávka na obed: 13:00 - 14:00/ 14:00 – 17:00
nedeľa: 10:00 – 13:00,
Celkovo 12 tréningových hodín.
Miesto konania
Kurz sa bude realizovať v Centre AGATHOS na adrese: Osadná 15, Bratislava.
Pozrieť na mape: Školiace centrum EDUCIA

Umenie viesť dialóg
V prípade záujmu nás kontaktujte.
Bežná cena: ---€
• celkovo --- tréningových hodín
• -------------------------
• max. --- účastníkov
Mali by ste záujem o tento kurz?
Bližšie informácie ohľadom možných termínov, zliav a podrobnéhbo harmonogramu kurzu Vám poskytneme na e-mailovej adrese
info@educia.sk alebo na telefónnom čísle 0944 306 166.
garancia vrátenia peňazí
študijné materiály
certifikát
občerstvenie
Kurz "Akadémia rétoriky" vo mne odkryl moje silné a slabé rétorické stránky a tak ma posunul na iný level. A hlavne ma veľmi bavil. Umožnil mi stretnúť zaujímavých ľudí a byť na chvíľku súčasťou jedného veľkého rečníckeho tímu. Všetkým zúčastneným posielam veľké ĎAKUJEM.
Vďaka kurzu "Rečnícke a prezentačné minimum" som sa naučila viac si všímať a počúvať svoje prejavy artikulácie či intonácie a zapracovať ich správne do praxe. Získala som nový rozhľad nad témami z pohľadu rečníka. Vrelo odporúčam každému, kto sa chce v tomto smere posúvať vyššie.
Osobne najviac oceňujem profesionálny prístup, individuálnu starostlivosť o učastníka a príjemný prejav lektorky. Obsahom tréningového školenia je nie len dobre zvládnutá teoretická časť a odborne spracované materiály, ale aj mnoho praktických rád a cvičení. Odporúčam.