Asertivita v praxi
Kurz vám poskytne potrebné nástroje a techniky na rozvíjanie asertívneho prístupu, ktorý vám umožní sebavedome vyjadrovať svoje myšlienky, pocity a potreby, pričom budete rešpektovať práva a pocity ostatných. Sú situácie, kedy máme tendenciu nevyjadriť sa a naše požiadavky prehltnúť. Inokedy zase nevieme ovládnuť naše emócie a vyjadrenie našich potrieb sa stáva zraňujúcim a nepríjemným. Tento kurz vám pomôže rozpoznať správny stred vďaka tréningu rozmanitých schopností a osvojeniu si techník asertívnej komunikácie. Naučíte sa identifikovať a prekonávať prekážky, ktoré vám bránia byť asertívnymi, ako sú strach z odmietnutia alebo konfliktu. Praktické cvičenia a role-play vám umožnia aplikovať naučené techniky v bezpečnom prostredí, kde môžete získať spätnú väzbu a zlepšiť svoje komunikačné zručnosti. Výsledkom tohto kurzu bude zvýšenie vašej schopnosti dosiahnuť svoje ciele prostredníctvom jasnej a úprimnej komunikácie. Týmto spôsobom sa stanete nielen efektívnejšími v komunikácii, ale aj spokojnejšími vo vzťahoch, čo prispeje k vášmu celkovému osobnému a profesionálnemu rastu.
Ciele kurzu
• Naučiť sa komunikáciou stavať mosty a nie ich búrať
• Uvedomiť si, čo všetko vstupuje do komunikačného procesu, čo všetko môžeme zlepšovať
• Zlepšiť svoje zručnosti komunikačného prijímateľa aj odosielateľa
• Pochopiť zásady asertívnej komunikácie, aby sme ich vedeli používať
• Naučiť účastníkov rozpoznávať rozdiely medzi pasívnym, agresívnym a asertívnym štýlom komunikácie
• Spoznať komunikačné filtre a bariéry, aby sme ich mohli postupne odstraňovať
• Obohatiť našu komunikáciu o prvky, ktoré ju zefektívňujú
• Uvedomiť si a prijať práva, ktoré máme v komunikácii všetci
• Byť si vedomí svojich povinností v komunikácii, aby sme boli korektní voči komunikačným partnerom
• Naučiť sa správne parafrázovať a klásť otázky
• Vedieť správne kritizovať a vyrovnane kritiku prijímať
• Spustiť proces rozvoja svojich asertívnych schopností
• Podporiť sebaistotu a zdravé sebavyjadrenie a prekonať tendenciu k pasívnej alebo agresívnej komunikácii
• Osvojiť si kľúčové techniky, vďaka ktorým sa naša asertivita posunie na vyššiu úroveň
• Trénovať efektívnu a asertívnu komunikáciu prostredníctvom modelových situácií a úloh.
Čo je obsahom kurzu?
Medziľudská komunikácia ako stavanie mostu
• Na akých zásadách je postavený rozvoj sociálnych zručností?
• Čo všetko vstupuje do komunikačného procesu
• Základné zložky a roviny komunikácie, aby sme ich vedeli rozlišovať
Komunikácia = vždy sme aj odosielateľ aj prijímateľ
• Čo môžeme zlepšiť ako odosielateľ?
• Ako byť prijímateľom, s ktorým je radosť komunikovať?
• Správne vnímanie a umenie počúvať – základné kľúče pre lepšiu komunikáciu
• V čom spočíva správna spätná väzba?
Čo bráni v efektívnej komunikácii
• Komunikačné filtre a ich dopad na komunikáciu
• Príklady rozmanitých komunikačných bariér
• Akým chybám v komunikácii sa vyhýbať
Asertivita ako zlatá stredná cesta
• Charakteristika pasívneho a agresívneho správania
• Tréning schopnosti rozlišovať pasívne, agresívne a asertívne správanie
• Test, ako je na tom naša asertivita
Čo patrí medzi asertívne komunikačné schopnosti
• 7 schopností, vďaka ktorým sa naša asertivita zvýši
• Ako uvedené schopnosti rozvíjať v každodennom živote
Asertívne práva a povinnosti
• Súhrn prirodzených práv a povinností a s nimi spojená zodpovednosť
• Myšlienkove vzorce a konvencie, ktorými si komplikujeme komunikáciu
• Uvedomenie si svojich možností, potenciálov, vlastnej vôle a vlastnej roly
Techniky, vďaka ktorým sa naša asertivita rozprúdi
• Zameranie našej pozornosti na to podstatné
• „Ja výrok“ a vyjadrenie pocitov
• Vedieť prijímať komplimenty a prejaviť pochvalu
• Vedieť povedať „nie“ tým vhodným spôsobom
• Vyjadriť sa, ale nezraniť
• Schopnosť navrhnúť a prijať kompromis
Ako docieliť lepšiu komunikáciu
• Ako čo najefektívnejšie parafrázovať?
• Ako čo najefektívnejšie pokladať otázky?
• Praktické techniky na zlepšenie schopnosti aktívne počúvať
Naučiť sa kritizovať efektívne a konštruktívne
• Zlaté pravidlá kritiky, ktorá pomáha a zlepšuje vzťahy
• Ako reagovať a ako nereagovať na kritiku
• Umenie prijať kritiku – ako ho cibriť
Schopnosť vyjadriť a prijať pochvalu
• Zásady asertívneho komplimentu alebo ako dávať úprimné a konštruktívne pochvaly
• Nesprávne a správne reakcie na pochvalu a kompliment
• Identifikovanie vhodných spôsobov prijímania pochvaly bez znižovania jej hodnoty
Rady a cvičenia pre vylepšenie efektívnej a asertívnej komunikácie
• Tréning pozitívnej a ústretovej komunikácie
• Aké kľúčové otázky si položiť a zodpovedať, aby sme viedli rozhovor efektívnejšie
• Ako predchádzať konfliktom v rozhovore
• Ako nebyť pasívny a agresívny a ako správne reagovať na pasívnych a agresívnych
• Modelové situácie a rozhovory počas celého kurzu.
Časový harmonogram kurzu
Kurz sa koná dva po sebe nasledujúce dni v čase 09:00-16:00 h. a celkovo trvá 12 tréningových hodín.
max. 12 účastníkov.
Miesto konania
Kurz sa bude realizovať v Centre AGATHOS na adrese: Osadná 15, Bratislava.
Pozrieť na mape: Školiace centrum EDUCIA
Asertivita v praxi
Tento termín momentálne nemá naplánovaný žiadny termín. V prípade záujmu nás prosím kontaktujte.
• celkovo 12 tréningových hodín
• 2 po sebe nasledujúce dni
(09:00 - 16:00 h.)
• max. 10 účastníkov
Akadémia komunikácie
AKADÉMIA KOMUNIKÁCIE predstavuje 30 hodín teórie a praxe v kombinácii s okamžitou spätnou väzbou skúseného lektora. Je to komplexný vzdelávací program navrhnutý pre jednotlivcov, ktorí chcú zdokonaliť svoje komunikačné schopnosti v pracovnom, súkromnom aj spoločenskom kontexte. Nezáleží na tom, či ste manažér, podnikateľ, študent alebo ktokoľvek, kto chce zlepšiť svoje komunikačné schopnosti, AKADÉMIA KOMUNIKÁCIE je tu pre každého. Desať intenzívnych trojhodinových lekcií vám pomôže preniknúť do hĺbky komunikačných techník, ktoré môžu zmeniť kvalitu vašich vzťahov a vďaka tomu aj kvalitu vášho života. Lekcie zahŕňajú okrem pútavého náučného obsahu mnoho modelových situácií a testov. Pripojte sa k nám, posuňte svoju komunikáciu na novú úroveň a zlepšite svoje interakcie s ľuďmi.
Ciele kurzu
• Lepšie spoznať samých seba a svoje vedomé aj podvedomé reakcie na okolie
• Naučiť sa čítať emócie a nálady svojich komunikačných partnerov
• Pochopiť, aké princípy a zákonitosti platia v medziľudských vzťahoch
• Nadobudnúť kontrolu a sebaistotu v doteraz náročných komunikačných situáciách
• Vedieť rozpoznať rozličné typy ľudí a nastaviť správnu komunikáciu
• Naučiť sa osvedčené techniky pre konfliktné a napäté situácie
• Zistiť, ako si zvýšiť svoj emočný kvocient a prehĺbiť empatiu
• Rozvinúť väčšiu schopnosť predchádzať nedorozumeniam a konfliktom
• Získať návod, ako sa účinne brániť proti manipulácii
• Vďaka podpornému prostrediu si zábavnou formou vyskúšať rozličné modelové komunikačné situácie
Čo je obsahom kurzu?
1. LEKCIA - Druhy a roviny komunikácie
• „Odosielanie“ a „prijímanie“ v komunikačnom procese
• Aktívne počúvanie a spätná väzba
• Paralingvistika a tón hlasu v komunikácii.
2. LEKCIA - Nástroje efektívnej komunikácie
• Komunikačné bariéry a filtre
• Otázky a parafrázovanie
• Konštruktívna kritika
• Predchádzanie konfliktom
3. LEKCIA - Základy asertívnej komunikácie
• Charakteristiky pasívnej a agresívnej komunikácie
• Asertívna filozofia
• Najčastejšie asertívne komunikačné techniky
4. LEKCIA - Základy nenásilnej komunikácie
• Pozorovanie
• Vyjadrovanie pocitov a sila empatie
• Schopnosť vysloviť žiadosť a oceňovanie v komunikácii
5. LEKCIA - Neverbálna zložka komunikácie
• Reč tela
• Neverbálne signály a ich rozpoznávanie
• Podanie ruky a komunikácia dotykom
• Mimika, gestikulácia, pohľad, postoj a pohyb
6. LEKCIA - Umenie viesť dialóg
• Zásady argumentácie
• Zvládanie námietok
• Vedenie rozhovoru s problematickým komunikačným partnerom
7. LEKCIA - Riešenie konfliktov
• Spúšťače konfliktov a stratégie ich riešenia
• Zvládanie náročných komunikačných situácií
• Nástroje emocionálnej inteligencie
• Zvládanie stresu
8. LEKCIA - Obrana proti manipulácii
• Osobnosť manipulátora
• Manipulácia v komunikácii a vo vzťahoch
• Základné manipulačné techniky a ako sa proti nim brániť
9. LEKCIA - Nadhľad, takt a humor
• Rozdiel medzi humorom a iróniou
• Typy humoru
• Nástroje slovnej sebaobrany
• Ako reagovať na urážky a výsmech
10. LEKCIA - Záverečný tréning so spätnou väzbou
• Súhrn naučených techník
• Modelové situácie rekapitulujúce všetky prebraté témy
• Odovzdávanie certifikátov
• Malá oslava
Lektorka
Mgr. Kamila Hermannová
Časový harmonogram kurzu
Kurz sa realizuje v rámci 10 stretnutí, celkovo 30 hod.
Ak má kurz vypísaný aktuálny termín sú termíny lekcií naplánované vopred na konkrétne dátumy a čas:
1. LEKCIA:
2. LEKCIA:
3. LEKCIA:
4. LEKCIA:
5. LEKCIA:
6. LEKCIA:
7. LEKCIA:
8. LEKCIA:
9. LEKCIA:
10. LEKCIA:
Miesto konania
Tento kurz nemá aktuálne vypísaný termín.
Akadémia komunikácie
• celkovo 30 tréningových hodín
• 10. lekcií / 19 týždňov
• max. 10 účastníkov
Povedali o nás
"Mnohokrát si uvedomíme sami seba, až keď sa sami vidíme v zrkadle. Kurz Public speaking akadémia mi túto možnosť ponúkol spolu s profesionálnym a ľudsky riadeným prístupom. Reálne sme si viacnásobne osobne vyskúšali hovoriť z pozície "spíkra", aj s okamžitou spätnou väzbou. Celým kurzom sa prelínali "jednoduché" hry ako pomôcky na zlepšenie slovnej zásoby, artikulácie a vyjadrovania emócie hlasom. Určite ich využijem."
Kurz bol príjemným strávením večera – naučil som sa niekoľko užitočných tipov a súčasne som sa zabavil. Opäť som bol v EDUCIA spokojný a určite by som "Hravé sebapoznávanie" odporučil aj iným, lebo ponúka zábavu aj poučenie za veľmi dobrú cenu.
Kurz sa mi veľmi páčil, nakoľko som mala zodpovedané všetky moje otázky a aj tie, ktoré mi nenapadli. Pomohlo mi to pochopiť chyby, ktoré robím v prejave pracovnom aj osobnom, a naučila som sa ako to robiť správne 🙂 Veľmi mi tiež pomohol feedback od ostatných. Public speaking akadémiu určite odporúčam – pre príjemnú atmosféru, fantastickú lektorku a množstvo tipov a trikov, ktoré som získala priamo na mieste a môžem sa k nim aj vďaka vytlačeným materiálom kedykoľvek vrátiť.
garancia vrátenia peňazí
študijné materiály
certifikát
občerstvenie
Veľká škola rétoriky, bola moja prvá skúsenosť s rétorikou. Zaujal ma štruktúrovaný obsah, pomohla mi kvalifikovaná spätná väzba a videonahrávky mi nastavili zrkadlo. Kurz by som určite odporučil každému, kto má záujem pracovať na svojich vyjadrovacích schopnostiach.
Hravé sebapoznávanie mi pomohlo zistiť, v ktorých oblastiach sa mám zlepšovať. Páčil sa mi milý a profi prístup lektorky, že sme mali všetci rovnocenný priestor, a že sme sa učili hrou. Workshop odporúčam, bol to užitočne stávený čas a relax medzi ľuďmi.